8 Ekim 2007 Pazartesi

Renault Clio 3 Bursa'da üretilecek!

Bu ay başında Renault’nun CEO’luğuna getirilen ve ‘maliyet öldürücü’ diye anılan Carlos Ghosn, ilk büyük yatırım kararını Bursa’daki Renault fabrikası için aldı. Dün Bursa’ya gelen Ghosn, Clio’nun ‘Clio 3’ adlı hatcback modelinin Fransa dışında sadece Bursa’da üretileceğini açıkladı.

Renault’un eski CEO’su Louis Schweitzer’den görevi bu ay başında devralan ve tüm dünyadaki Renault fabrikalarında tura çıkan Carlos Ghosn, Türkiye ziyaretinde, Bursa’daki Oyak-Renault fabrikasında üretilecek yeni modeli açıkladı.

Carlos Ghosn, Bursa’da Renault Clio’nun yenilenen modeli Clio 3’ü, Fransa ile birlikte sadece Türkiye’de üreteceklerini söyledi.

Yeni Clio’nun 3 ve 5 kapılı modelleri, Doğu Avrupa başta olmak üzere birçok bölgeye ihraç edilecek.

İlk kez hatcback

Renault’un Bursa fabrikasında Megane Sedan, Clio sedan modellerinin üretimini gerçekleştiren Oyak Renault, böylece ilk kez bir hatcback modeli Türkiye’de üretmiş olacak. Türk otomobil pazarında sedan modellerin ağırlığı dikkate alındığında, söz konusu hatcback model tamamen ihracat amaçlı olacak.

Nissan’ı iflas etmekten kurtarıp kár eden bir şirket haline getirdikten sonra ‘Şansın Büyükelçisi’, ‘Buzkıran’, ‘Maliyet Öldüren’ ve ‘Sorun Avcısı’ gibi lakaplarla anılan Renault’un yeni Başkanı Carlos Ghosn, Türkiye’nin gelişme stratejilerinde çok önemli bir yer tuttuğunu belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Renault’un diğer ülkelerdeki tesislerini geziyorum. Türkiye Renault’un 6’ıncı büyük pazarı. Ayrıca Batı Avrupa dışındaki en önemli pazarı. Türkiye olağanüstü coğrafi konumu sebebiyle uluslararası alana yayılma açısından da çok önemli. Bu nedenle hatcback Clio 3’ü Fransa dışında sadece Türkiye’de üreteceğiz" diye konuştu.

Bursa’daki Oyak-Renault fabrikasında maliyet, kapasite ve süre açısından çok iyi şartarda üretim yaptıklarını belirten Carlos Ghosn, ‘Türkiye’nin konumu itibariyle yaklaşık 100 ülkeye yakın. Mart 2006’da piyasaya çıkacak Clio 3’ü başta Doğu Avrupa olmak üzere bir çok bölgeye Türkiye’den ihraç edeceğiz’ dedi. Carlos Ghosn, Bursa’daki fabrikanın kalite açısından en iyi fabrikalarından biri olduğunu da belirterek, ‘216 milyon Euro’luk bir yatırımla gerçekleşecek Clio 3 üretimi Bursa’da yeni istihdam yaratırken, Oyak-Renault için de yeni perspektifler açacak. Clio 3, üç ve 5 kapılı versiyonlarını üreteceğiz. Türkiye bizim için en önemli ülkelerden biri. Bu nedenle yıllar önce Türkiye’ye geldik’ dedi.

Renault’un Türkiye’deki satışlarının 2004’te ikiye katlayarak toplam 112 bin 781 adet ve binek otomobil ve ticari araç sattığını bildiren Carlos Ghosn, şunları söyledi: ‘Türkiye’deki pazar payımız yüzde 16.3’e çıktı. Türkiye’de 7 yıldır liderliğimizi sürdürüyoruz. Burada günlük 730, yıllık 172 bin araç üretim kapasitemiz var. Türkiye’de otomobil üreticileri arasında olağanüstü bir rekabet olsa da Renault olarak bizim 2005 yılı için beklentilerimiz gayet olumlu. Türkiye’deki vergi sisteminde bir istikrar sağlanamasa da Bursa’daki bu fabrikamızda Clio Symbol, Megan, Sedan ve Clio 3 üretimlerimizi sürdüreceğiz.’


Yeni modelin sır perdesi 16 Haziran’da kalkacak

Clio 3’le ilgili ayrıntılı bilgiler 16 Hazian’da Oyak-Renault Genel Müdürü Alain Gabillet’in İstanbul’da düzenleyeceği bir basın toplantısıyla duyurulacak. Carlos Ghosn, Clio 3’ün fiyatının pazara uygun olacağını belirterek, ‘Uygun bir fiyat olmaz ise zaten satmaz. Renault Avrupa’da bir numaralı markadır. Araçlarımız cazip, kaliteli ve üstelik makul fiyatlara satılıyor. Biz bunun için lideriz. Hedefimiz bu liderliği korumak’ dedi.

İran’la anlaşmamız Türkiye’yi etkilemez

Carlos Ghosn, İran’da yaptıkları anlaşmayla ilgili olarak da ‘İran’la yaptığımız Megan Sedan anlaşması Türkiye’deki üretimimizi etkilemez. Nissan ile Renault arasındaki güçbirliğinin de Türkiye’ye fazla bir etkisi olmayacağını düşünüyorum’ dedi.

26.05.2005
Haberi arkadaşına gönder
Haberi yazdır
Diğer 'Otomobil' haberleri
Doğuş Otomotiv'in büyük başarısı (21.09.2007)
Tek taşınız Nissan'dan (11.09.2007)
Taşıt sayısı son 15 yılda yüzde 174,6 arttı (30.08.2007)
Seat, yeni prototip geliştirme merkezini açtı (21.08.2007)
"İkinci el" canlandı... (21.08.2007)
"Hyundai markası" yükselişte... (17.08.2007)
Honda, satışlarını artırdı (15.08.2007)
Toyota'dan hibrid araçlara erteleme (09.08.2007)
Dört otomobilden üçü AB'ye satıldı (06.08.2007)
Volkswagen’den Polo ve Golf modellerinde yeni tour donanım paketi (04.08.2007)
Seat, zengin donanımlı Leon Stylance ile 2008 model yılına iddialı giriyor (04.08.2007)
Yeni Ford Mondeo tanıtıldı... (04.08.2007)
Nissan Motor'dan ilginç teknoloji (04.08.2007)
Citroen tutkunları Van'da (04.08.2007)
MTV'de son 2 gün (30.07.2007)
Mitsubishi 241 bin aracını piyasadan çekecek (20.07.2007)
Soya fasulyesinden Mustang (18.07.2007)
Adrenalini yüksek drift show (11.07.2007)
Otomotiv üretimi arttı (10.07.2007)
Otomotiv ihracatını AB sırtladı (09.07.2007)
En çok okunanlar
Doğuş Otomotiv'in büyük başarısı (Otomobil)

Otomobil mi yoksa motorsiklet mi size hitap ediyor?
Otomobil
Motorsiklet
Her ikisi de

 

Hiç yorum yok:

Toplist

TOPlistSerkan Aksakal